Dorpenconcours 2019

Afgelopen zondag 27 oktober van werd het tweejaarlijkse dorpenconcours gehouden in Ulicoten. Acht verschillende korpsen uit de regio werden deze middag beoordeeld worden op hun muzikale kwaliteiten door de gerenommeerde juryleden Bert van Thienen en Dieter Boffé.

Optreden Harmonie Constantia

Harmonie Constantia mocht na de pauze in de prachtige ‘Bremerpoort’ aantreden op deze 20ste editie.  Als inspeelwerk werd ‘Nasim Pohranicnikum’ ofwel “onze grenswachten” van Karel Eska ten gehore gebracht. Een vrolijke mars, die in de toekomst ook op straat te horen zal zijn! Vervolgens werd het te beoordelen werk gespeeld: ‘A Huntingdon Celebration’ van Philip Sparke.  Het Orkest was ontspannen en speelde geconcentreerd. Dirigent Henk Houben was tevreden en ook het commentaar van de jury was positief. Zij hadden genoten! Bij het komende Nieuwjaarsconcert op 5 januari in Jeugdland zal het nog een keer worden uitgevoerd. Hierna werd als ‘vrij werk ‘ het muziekstuk ‘Adventure!’ van Markus Götz gespeeld. Ook hier weer lovende woorden, alhoewel het orkest de eindstreep rook en hierdoor het eind wat ruw werd. Maar, al met al een heel mooi optreden waar de afgelopen maanden gezamenlijk hard aan is gewerkt om ‘Constantia’ goed op de kaart te zetten.

De winnaar

De uiteindelijke winnaar werd Harmonie St. Remi. Zij verrasten de jury het meest. Een mooi compliment voor onze zustervereniging uit Baarle-Nassau!  Zij mochten aan het eind van de dag de Jac Boumans trofee mee naar huis nemen,  die ooit als eerste werd uitgereikt aan Harmonie Constantia die in 1981 het initiatief had genomen tot een dergelijk concours ter gelegenheid van het 75 jarige bestaan. De naam van de trofee is een eerbetoon aan wijlen oud-voorzitter van Harmonie Concordia Ginneken

Compliment

Ten slotte ook een compliment aan Brassband Ulicoten voor de uitstekende organisatie  van de middag!

Hieronder de muziekverenigingen uit Ulicoten, Alphen, Riel/Gilze, Chaam, Ulvenhout, Baarle-Nassau, Bavel en Ginneken die meededen aan de 20ste editie Dorpenconcours te Ulicoten en enkele foto’s van het optreden. De video’s van het Dorpenconcours zijn elders te vinden op de video pagina.

12.00u Brassband Ulicoten

12.40u Harmonie Vlijt en Volharding Alphen