Harmonie jeugd geeft concert in molen de Korenbloem op 23 november

Zaterdagmiddag 23 november zal het Opstap-en Opleidingsorkest van Harmonie Constantia om 15.00 uur een concertje geven in molen ‘De Korenbloem’. Stichting molen de Korenbloem heeft de jeugd van de Harmonie uitgenodigd om hun bourgondische weekend-openstelling van 23 en 24 november extra luister bij te zetten.  Die zelfde dag zal er speculaas worden gebakken en zal er ook een speciaal bier gedegusteerd kunnen worden. Kortom, u bent uitgenodigd om een gezellige middag mee te maken.

Molen de Korenbloem

Vrolijke muziek

Het Opleidingsorkest heeft speciaal voor deze middag vrolijke muziek ingestudeerd, veelal afkomstig uit Disneyfilms. Dirigent Jan van den Brandt heeft samen met de jeugd deze muziek uitgezocht. Dat maakt dat de muziek zeker aan zal slaan bij het publiek. Het zijn niet meer de gemakkelijkste stukken, een groot deel van deze jeugdige muzikanten wordt namelijk klaar gestoomd om komend jaar aan te sluiten bij het Groot Orkest van de Harmonie. Een speciale rol is weg gelegd voor onze jonge slagwerkers, zij zullen bij het stuk ‘Never smile at a Crocodile’ de hele molen gaan gebruiken als hun slagwerkinstrument.

Speculaas en bier

Hobbybakker Marc van den Wijngaard zal gedurende de hele dag de mensen trakteren op heerlijke vers gebakken speculaas. Zijn hele bak arsenaal zal hij verplaatsen naar de molen om dit mogelijk te maken. Daarnaast kunt u ook proeven van een speciaal biertje dat Jody van Miert en Jan Rops hebben gebrouwen met gerstemout dat gemalen is in de molen.  Het bier is gebrouwen onder de naam ‘De Roskam’ een eerbetoon aan de voormalige dorpsbrouwerij ‘De Roskam’ die ooit stond schuin tegenover de ‘Pekhoeve’.   Uiteraard kunt u ook weer proeven de bekende overheerlijke krentenbolletjes, (worsten)brood en eierkoeken, zoals iedere zaterdag het geval is.

Graag tot ziens op deze bijzondere middag!

Het Opstap-en Opleidingsorkest tijdens het MZA Festival