Midzomeravond Festival 24 juni 2017

De zomer is weer gearriveerd. Dit zal weer gevierd worden met een groots feest in het Grimhuijsenpark op zaterdagavond 24 juni. Voor de vijfde maal op rij wordt dit georganiseerd door Harmonie “Constantia”. Wederom zijn een groot aantal lokale talenten bereid gevonden om bij te dragen aan dit gezellig samenzijn, dat ondertussen naam en faam heeft opgebouwd in het dorp en omgeving. Geen wonder gezien het gevarieerde programma, bestaand uit zang, dans, en muziek. De presentatie is in handen van Thom van Aert, die vanaf 19.00 uur tot in de late uurtjes de grote schare bezoekers vakkundig en op zijn geheel eigen humoristische wijze door de avond zal leiden.

MUZIEK VERBINDT

Het Midzomeravond Festival kenmerkt zich door de vele cross-overs tussen de verschillende gezelschappen. De avond zal worden afgetrapt door de Jeugd van Harmonie Constantia. Zij zijn een cross-over aangegaan met de band Cluster. Dit maakt het mogelijk dat zij zich gaan wagen aan popmuziek en ook de Hard Rock wordt niet geschuwd met een nummer zoals ‘High way to hell’ van AC/DC. Daphne Donkers van dansschool The Wall of Dance neemt vervolgens het stokje over. Zij zal met haar 60 kinderen een geweldige dance-compilatie neerzetten. Jong en oud samenbrengen en plezier laten beleven aan muziek is een van de belangrijkste gedachten achter het Midzomeravondfestival.

HARMONIE CONSTANTIA

Onder leiding van scheidend dirigent Ton van Grevenbroek zal  Constantia heel diverse, eigentijdse muziek ten gehore brengen in samenwerking met zangkoor Joy en ook weer Cluster. Nummers als Superduper Love, Hey Jude en Greased Lightning zullen de revue passeren. De Harmonie hoopt met dit optreden Ton van Grevenbroek een mooi muzikaal afscheid te geven. De Harmonie gaat Ton missen, want er zijn de afgelopen 3 jaar samen heel wat mooie muzikale avonturen beleefd, zoals het Spanjaardsgat Festival, de concertreis naar het Franse Vélines, het Novembierfest en onlangs nog het Ulvenwood filmconcert. Ton gaat echter met pensioen bij Defensie en wil zijn vrije tijd anders gaan invullen.

MUZIKALE HOOGSTANDJES

Na een muzikaal hoogstandje van Ulvolume, zal de band Cluster, met onze eigen Stijn Valkenburg, beginnen aan hun solo optreden. Dat belooft wat. Deze Bredase heeft al twee keer het Jazz at the Castle Jazz talent award 2014 & 2016 gewonnen. Ze spelen gearrangeerde covers én eigen werk. Het dak gaat er af als ook de backing vocals en de blazers meegrooven. Pop, funk en soul spat van deze band af.

Hierna zal Rock & Roll de boventoon voeren , want Mc Mess zal ook een spetterend optreden verzorgen. Nummers van Elvis Presley tot Jerry Lee Lewis, van Chubby Checker tot Little Richard zullen uit de gouden kelen van Corné Reinieren en Thom van Aert komen. Mc Mess heeft ook een aantal verrassende zangers/zangeressen in Ulvenhout opgedoken, zo blijft de slogan dat ‘muziek verbind’ waarheid !

Een avond die niet mogelijk is zonder sponsors en natuurlijk de bijdrage van JG Sound en Vision. Al met al wordt het wordt dus weer genieten op deze jubileum versie van het Midzomeravond Festival. Reserveer deze datum daarom alvast in uw agenda.