Muziekweekend op Camping De Beekhoek

Harmonie Constantia organiseert ieder jaar voor haar jeugdige leden een muzikaal weekendje kamperen. Afgelopen vrijdag 30 augustus was het weer zover! Een kleine 20 jeugdleden verzamelden zich in het zonnetje rond de klok van half zeven ’s avonds op Ulvenhouts mooiste camping,  Camping De Beekhoek, gepakt met tent en  slaapzak en uiteraard hun muziekinstrument.

De Harmonie had een mooie plaats toebedeeld gekregen op veld 3 met in de rug de moestuin, waar campinggasten groenten en rood fruit kunnen bestellen,  en met uitzicht op zich het speelveld met schommels, trampoline en speeltoestellen. Familie Rops had speciaal voor de harmonie ook nog drie picknick tafels weggezet, zodat er in de buitenlucht gegeten kon worden. Beter konden we het niet krijgen.

Muziek, sport en spel

In de avond werd er door de oudere jeugd onder leiding van Hanneke, Jody, en Iris een avondspel georganiseerd.  De kinderen werden in groepjes met een ouder harmonie lid op verschillende plaatsen in het Mastbos gedropt en moesten op basis van coördinaten letters vinden. De coördinaten leidden hun uiteindelijk ook weer terug naar de camping. Met alle letters was het nog een gepuzzel om het juiste woord te maken, want niet iedereen denkt meteen aan ‘paukeniste’!

Na een kort nachtje en een heerlijk ontbijt, kwam onder leiding van Jan van den Brandt het muzikale gedeelte aan bod. Onder de eeuwenoude lindeboom voor de boerderij werd er flink gerepeteerd aan vijf nieuwe nummers die het Opleidingsorkest ten gehore gaat brengen tijdens de KAM in het Chassé theater op 22 september. Toen bij sommigen ‘de luiken dicht gingen’, vond de dirigent het welletjes en was er weer tijd voorontspanning. Busje trap werd gespeeld, geluncht, watergevechten vonden her en der plaats én campinggasten werden attent gemaakt op het slotconcertje dat ’s middags zou worden opgevoerd. Ook werd er nog bij ’t Nippeltje een ijsje gehaald waar Ad van Nispen de kinderen trakteerde op een extra dip.

Concertje

Om 15.00 uur zat iedereen met hun instrument in de aanslag weer terug onder de lindeboom. Er werden snel wat banken en stoelen aangesleept zodat ouders, campinggasten en andere belangstellenden in de schaduw onder de boom plaats konden nemen. Jan van den Brandt gooide het orkest zoals gebruikelijk met de nodige kwinkslagen gewoon voor de leeuwen. Met slechts twee repetities in de vingers werden vijf muziekstukken uit verschillende Walt Disney films herkenbaar opgevoerd.  Op de KAM zullen de nummers het publiek verrassen! Tot slot werden uiteraard Joris en Babette en Wim en Lenie Rops bedankt voor hun gastvrijheid en zegden al toe dat de Harmonie ook volgend jaar weer welkom is. Hierna werden de instrumenten ingepakt en tenten afgebroken en ging iedereen moe maar voldaan naar huis. De commissie Jeugd en Opleiding van de Harmonie kan terugkijken op geslaagd Muziekweekend! Dankjewel Hanneke, Ad, Ilse, Jody, Iris en Jan.