Popconcert Dance, Dance, Dance door leerlingen van Constantia en St.Caecilia. 11 juni 2016

Op 11 juni vanaf 20.00 uur geven de Leerlingenorkesten van Harmonie Constantia Ulvenhout en Harmonie St. Caecilia Bavel gezamenlijk een Popconcert in Jeugdland.

Op 18 juni wordt dit concert om 14.30 uur herhaald op de kindermiddag tijdens Bavel Anno 2016 in de tent op het evenemententerrein.

Website 2- Facebook Dance dance DanceHet scholenproject ‘Blaasmuziek is Cool’, dat Harmonie Constantia in samenwerking met docenten van de Muziekschool De Nieuwe Veste op de basisscholen De Rosmolen en De Klokkebei al een aantal jaren heeft gehouden, is erg succesvol. In vervolg op het project van dit jaar gaan maar liefst 13 kinderen een vijftal proeflessen volgen vooraleer ze beslissen of ze definitief met een muziekopleiding starten. Deze proeflessen worden op kosten van de Harmonie gegeven door docenten van de muziekschool

Constantia telt inmiddels meer dan 30 leerlingen. Zij zijn verdeeld over twee orkesten. Het Opstaporkest bestaat uit jongens en meisjes die vanaf vorig jaar september een muziekopleiding volgen nu de beginselen van het samen spelen worden bijgebracht. Het Leerlingenorkest wordt gevormd door de meer gevorderde leerlingen. De instrumentale bezetting van dit orkest is vrij compleet, zodat het mooie muziek ten gehore kan brengen.

Beide opleidingsorkesten van Constantia staan onder de enthousiaste leiding van dirigent Jan van den Brandt. Onlangs hebben ze gespeeld op het Scholenconcert,dat de afsluiting vormt van het muziekproject op de basisscholen. Bijna alle leerlingen zijn afgelopen Pinksterweekend mee geweest met de concertreis van Harmonie Constantia naar Vélines in de Dordogne in Frankrijk en hebben ook daar twee leuke concerten gegeven.

In juni gaan de leerlingen van Harmonie Constantia opnieuw optreden. In het kader van verbroedering, nu samen met de leerlingen van Harmonie St Caecilia Bavel. Zij geven gezamenlijk twee popconcerten onder de naam Dance Dance Dance. Een spektakel met geluid en beeld! Iedere leerling zal op eigen niveau meespelen. Liedjes zijn van de huidige top 40. Achter het orkest komt een groot scherm waarop beelden (de clips) geprojecteerd worden. Verder zullen er nog verrassende elementen aan de concerten worden toegevoegd.

In Ulvenhout is Dance Dance Dance op 11 juni  in Jeugdland. Om 20.00 uur zijn ouders, familieleden, vrienden en alle kinderen uit Ulvenhout en Bavel van harte welkom op dit popconcert. De zaal is open vanaf 19.30 uur
Aansluitend (21 uur tot 22.30 uur) is er voor de kinderen een afterparty met DJ J&B. Er kan gedanst worden op een speciale dansvloer! De ouders zijn tijdens de afterparty welkom in de Taverne van Jeugdland. Entree voor dit popconcert, inclusief afterparty is €2.50.
Komt allen en dans mee!

Website - Facebook Dance dance Dance