Zonnig zevende Midzomeravond Festival

Onder semi-tropische omstandigheden vond in Ulvenhout zaterdag 29 juni jl. in het sfeervolle Grimhuijsenpark voor de zevende keer het Midzomeravondfestival plaats. De bezoekers lieten zich door de warmte niet weerhouden en genoten van een zwoele zomeravond waar muziek, dans en zang elkaar afwisselden. Organisator Harmonie ‘Constantia’, de deelnemende artiesten, en natuurlijk niet in de laatste plaats het publiek, kunnen terugkijken op een zeer geslaagde editie.

Gezellig
Met zulk mooi weer zat de sfeer er natuurlijk meteen goed in. Het Grimhuysenpark was gezellig aangekleed met lampjes en slingers. Taveerne Jeugdland en Lunchroom De Uitdaging verzorgden samen de horeca en droegen daarmee bij aan een echte festivalsfeer.

Sing along
Deze zevende editie had een meezingthema. Presentator Guido Kuitert en de deelnemende lokale en regionale artiesten en verenigingen moedigden het publiek gedurende de avond dan ook enthousiast aan om ook van zich te laten horen, waaraan enthousiast gehoor werd gegeven. De optredens werden afgewisseld met de Top Pop A GO GO Karaoke show o.l.v. van huis-DJ Wim de Constant Rebecque.

Jong geleerd…
De jeugdorkesten van Harmonie ‘Constantia’ openden o.l.v. dirigent Jan van den Brandt de avond. Best spannend om voor zo’n groot publiek op te treden, natuurlijk. Maar de jonge muzikanten lieten zich niet van de wijs brengen. Na drie korte nummers door het opstaporkest, speelde het opleidingsorkest een programma van zes stukken, met zang van de jonge Isa van Gils en Isabella Slot bij Brabant, het officieuze volkslied van Noord-Brabant en de eerste meezinger van de avond. Terwijl het podium vervolgens werd klaargemaakt voor het concert van het Groot Orkest van de harmonie, verzorgden de jonge dansers en danseressen van The Wall of Dance o.l.v. Daphne Donkers een wervelende show.

Groot Orkest
Henk Houben nam om 20.00 uur de dirigeerstok ter hand voor een optreden van het Groot Orkest van ‘Constantia’. Vier van de zes nummers waren speciaal geprogrammeerd zodat het publiek uit volle borst kon meezingen, daarbij geroutineerd voorgegaan door zangers Marco Bink (bij Bloed, zweet en tranen, en Sweet Caroline) en Jeffrey Kools (bij Leef! en Ik kan het niet alleen).

Jazzed for Fun
De muziek van Jazzed for Fun, die afgelopen zaterdag twee sets verzorgde, paste uitstekend bij de zwoele zomeravondsfeer. De 11-koppige band, met als leadzangeres de Ulvenhoutse Cindy Dielissen, speelde goed in het gehoor liggende jazz, funk en latin meezingnummers. Moeilijk te geloven overigens dat het hier een amateurband betreft.

Sing Along
Om 21.45 uur betrad een ultiem voorbeeld van de cross-overs waarom het Midzomeravondfestival bekend staat het podium, met medewerking van De Bosuilen (de blaaskapel van ‘Constantia’) en Stijn Valkenberg & Friends. De zang werd verzorgd door presentator Guido Kuitert en Ulvenhouts eigen Bosuilenversie van De Drie Tenoren: Marc Verschueren, Jordi van Gils en Remco Pas. Een speciale rol was verder weggelegd voor De Mechel, die met het historische ‘Biertje met ballen’ de aftrap gaf voor dit onderdeel van het programma. Het enthousiasme van deze gelegenheidsformatie was hoorbaar aanstekelijk en het publiek liet dan ook met steeds schorrer worden stem luidkeels van zich horen.

Saamhorigheid
Het Midzomeravondfestival werd afgesloten met een laatste karaokeblok en eindigde om 23.30 uur. Harmonie ‘Constantia’ dankt de Gemeente Breda, J&G Sound, Steverink Makelaardij, Hogo Groen en Cultuurfonds ’t Hofflandt, de sponsoren dankzij wie deze avond mogelijk was. En natuurlijk de deelnemende artiesten en de bezoekers, die er samen voor gezorgd hebben dat ook deze zevende editie van het Midzomeravondfestival in de zo kenmerkende sfeer van saamhorigheid en gezelligheid verliep. Harmonie ‘Constantia’ hoopt u volgend jaar weer terug te zien!