Donateurswandeling met serenade voor Ineke en Bert Nous

In de zinderende hitte ging de Harmonie zondagmiddag vanuit de Flamingo Bar op pad voor haar jaarlijkse donateurswandeling om de donateursactie extra luister bij te zetten. Vele Harmonieleden moesten daarvoor op de Vlooienmarkt even van hun vrijwilligerstaken ontheven worden, maar zij keerden als muzikant bij het evenement terug 🙂

Net als de gedeelde opbrengsten van de Vlooienmarkt, vormen de opbrengsten van de donateurs jaarlijks een onmisbare bron van inkomsten voor de harmonie. De activiteiten van de Harmonie zijn niet meer weg te denken uit de Ulvenhoutse dorpsgemeenschap.  Echter een harmonie van ongeveer 115 leden heeft nu eenmaal grote uitgaven, zoals voor instrumenten, uniformen, vergoeding dirigenten, concerten, huur repetitieruimte, bladmuziek, enz. maar ook voert de Harmonie elk jaar voor de groepen vier tot en met acht, muziekprojecten uit op de beide Ulvenhoutse basisscholen. De kinderen worden daarbij de eerste beginselen van het muziek maken bijgebracht en maken kennis met allerlei facetten van de blaasmuziek. Dit alles kan alleen maar gedaan worden door een financieel gezonde vereniging.

Eerste vrouwelijk vaandeldrager

Deze keer marcheerde de Harmonie in de straten rondom de Pekhoeve en wel onder aanvoering van de eerste vrouwelijke vaandeldrager ooit:  Marieke van Zuijen, aangezien de vaste vaandeldrager ergens op een boot lag te dobberen… Marieke , moeder van onze jeugdige saxofoonist Noa, pakte deze eervolle taak met verve op. Manlief, maar ook haar vader die zijn hele leven al slagwerker is bij Harmonie Concordia Ginneken, zagen het met trots aan. En terecht!

Gouden bruidspaar Ineke en Bert Nous

In de Mgr. van Hooijdonkstraat werd halt gehouden om een serenade te brengen aan het gouden bruidspaar Bert en Ineke Nous. De Harmonie wilde deze bijzondere mijlpaal niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Twee Ulvenhouters die hun steentje meer dan eens bijdragen aan het het fijne dorpsleven, zoals bij Stichting Het Ruilboek en de Dorpsraad. Een welgemeend ‘proficiat’ uitgesproken door onze voorzitter Jody van Miert was zeker op z’n plaats.

Hierna werd ervoor gekozen om snel terug te keren naar de Flamingobar om de opgelopen vochttekorten aan te vullen en de kersverse vaandeldraagster te behouden voor de toekomst !