Serenade door de Harmonie

Harmonie ‘Constantia’ is één van de weinige harmonieën die nog op straat spelen. Waar de meeste harmonieën zich hebben teruggetrokken in de concertzaal, laat ‘Constantia’ haar klanken ook horen bij allerlei festiviteiten in en rond Ulvenhout, zoals bijvoorbeeld Koningsdag, Sinterklaas, Palmpasen, Dodenherdenking, Herdenking Poolse Strijders, Dauwtrappen naar Meersel-Dreef (Hemelvaart) en haar jaarlijkse Donateurswandeling. Het brengen van een Serenade of Aubade hoort daar ook bij. Onze Harmonie kent namelijk een lange traditie van het brengen van deze Serenades en toont op deze manier haar verbondenheid met het dorpsleven.  Bijzondere gebeurtenissen in het leven van één van haar Dorpsgenoten en/of Ondernemers kunnen op deze wijze gemarkeerd en gevierd worden. Zo brengen wij een serenade als een echtpaar 50 of 60 jaar getrouwd is, een ondernemer een jubileum viert of als iemand de magische grens van 100 jaar bereikt.

Kent u ook iemand die een serenade van de Harmonie verdient, neem dan tijdig contact op met ons secretariaat (minimaal 8 weken) , dan kunnen we het in ons programma inpassen. Zo’n 50-60 leden moeten immers hun agenda vrijmaken.

e-mail:  secretariaat@harmonie-constantia.nl  (Hanneke Valkenburg)