Harmonie ‘Constantia’ Ulvenhout

Harmonie Constantia is een zeer actieve vereniging die regelmatig haar muzikale bijdrage levert aan sociale en culturele gebeurtenissen en evenementen in Ulvenhout en omstreken. Ulvenhout kan niet zonder haar Harmonie. Denkt u zich eens in: Koningsdag, Dodenherdenking, Midzomeravond Festival, Sinterklaasintocht en diverse andere activiteiten zonder de muzikale ondersteuning van de Harmonie.
Daarnaast is de Harmonie nauw betrokken bij het muziekonderwijs op de beide basisscholen. Door muziekprojecten in groep 4, 5, 6 en 7 worden leerlingen de eerste beginselen van het muziek maken bijgebracht en maken zij kennis met allerlei facetten van de blaasmuziek. Op deze website vindt u een impressie van de vele activiteiten en onderdelen van onze harmonie.

‘Constantia’ is een muziekvereniging met zo’n 115 leden waar ontspanning, plezier én succes voorop staan. Wij hebben als slogan: “Harmonie Constantia maakt van Muziek een Belevenis!” Door onderlinge samenwerking en samenwerking met anderen (z.g. ‘cross overs’) geeft Harmonie ‘Constantia’ goede concerten en levert het onder leiding van dirigent Henk Houben vele muzikale bijdragen aan het dorpsleven en aan activiteiten binnen de Gemeente Breda.  De Jeugd speelt een belangrijke rol binnen de vereniging. Momenteel zijn er zo’n 30 jongeren onder de 18 actief. Een groot deel van hen speelt in het Opleidings- en Opstaporkest die onder leiding staan van dirigent Jan van den Brandt. Alle orkesten repeteren op de dinsdagavond in Jeugdland.

Harmonie ‘Constantia’ werkt met een beleidsplan. Het nieuwe beleidsplan is goedgekeurd tijdens de ALV van april 2022 en loopt tot en met 2025. Het draagt de titel : “Harmonie ’Constantia’ maakt van  Muziek een Belevenis”.  Hoe wij dit willen vorm geven staat beschreven in dit plan.  Het eerste beleidsplan liep van 2012 tot 2016 en droeg de titel ”Met de muziek voorop”, waarmee we willen aangeven dat we niet alleen voorop willen lopen op muzikaal gebied, maar ook dat we letterlijk met de muziek voorop gaan in de openlucht bij feesten en herdenkingen.

Ieder jaar organiseert de harmonie een eenmalig voorjaar- en najaar-project. Een greep hier uit is: The Show Must Go On! , Halloween-weekend, de ‘Ulvenhoutse Passion’, Novembierfest, Circus Constantia, ‘Met de Franse Slag’, en Vrienden van Constantia – Live.

Daarnaast organiseert de Harmonie jaarlijks in Ulvenhout het Midzomeravondfestival rondom de langste dag van het jaar. Met medewerking van veel Ulvenhoutse verenigingen wordt het in groten getale aanwezige publiek een zeer uiteenlopende culturele avond voorgeschoteld.

Harmonie ‘Constantia’ heeft dus een brede basis in Ulvenhout en omstreken. Een muziekvereniging die groeit en bloeit!

Wilt u contact met ons opnemen? Dat kan via het secretariaat.

Secretariaat:
Hanneke Valkenburg