Koffieconcert in Koetshuis, Landgoed Anneville

In het weekend van 28-29 september heeft de Harmonie een muzikaal weekend gehad bij Koetshuis op Landgoed Anneville.

We begonnen het weekend met een repetitiedag voor het Groot orkest ter voorbereiding op het Dorpenconcours op 26 oktober in Alphen. In de ochtend waren er groepsrepetities en in de middag is er nog gezamenlijk gerepeteerd.
Op zondagochtend was er een koffieconcert georganiseerd. Het Opstap-en Opleidingsorkest lieten als eerste van zich horen en het concert werd afgesloten door het Groot orkest.
Als kers op de taart is na het concert ook de nieuwe groepsfoto gemaakt op deze historische plek. Na de oprichting van de harmonie in 1906, gaf de Harmonie in 1907 hier haar eerste publieke optreden in aanwezigheid van Freule van Zuijlen. Maar het was ook op deze plek tachtig jaar geleden,  dat de Harmonie als eerste muziekvereniging koningin Wilhelmina een muzikale felicitatie bracht op Anneville toen Duitsland zich overgaf en heel Nederland officieel was bevrijd. Een mooie historische context bij een geslaagd muzikaal weekend!

🎶