De ‘Ulvenhoutse’ Passion – Reserveer zaterdagavond 6 april in uw agenda!

Een project van Harmonie ‘Constantia’

Op zaterdagavond 6 april om 20.00 uur zal in de Laurentriuskerk van Ulvenhout een bijzonder ‘Passion Concert’ gegeven worden door Harmonie ‘Constantia’. Ook het gemengd koor uit Bavel/Ulvenhout ‘AmbiCiuS’ zal hieraan haar medewerking verlenen, tezamen met nog vele andere verenigingen uit Ulvenhout. Het thema van de Ulvenhoutse ‘Passion’ is “Vallen en Opstaan”

“Vallen en Opstaan”

De titel die gekozen is voor dit bijzondere concert is niet toevallig gekozen. “Vallen en opstaan” verwijst naar het klassieke passieverhaal, de kruisweg, waarin Jezus ook een aantal keer valt, maar laat ook mooi naar voren komen dat de kruisweg in Ulvenhout een 15e statie kent: het licht na de duisternis, een verwijzing naar het ‘opstaan uit de dood’ van Jezus. In Ulvenhout eindigt de kruisweg dus niet verdrietig, maar juist met positiviteit en hoop. Een mooi klassiek thema dus, die de Harmonie echter hedendaags wil invullen.

Verhalen

De Harmonie heeft daartoe bij allerlei Ulvenhoutse verenigingen en organisaties  verhalen opgehaald die te maken hebben met het thema ‘Vallen en Opstaan’. Verhalen en anekdotes uit het verenigingsleven en/of uit het persoonlijke leven, waar het ook vaak ‘Vallen en Opstaan’ is. Iedereen maakt dat wel aan den lijve mee, maar ook verenigingen. U kunt bijdragen verwachten van De Heemkundekring/Stg. Boerderij De Pekhoeve, EHBO, UVV ’40, Gemengd Koor Ulvenhout, Werkgroep Gezinsvieringen Ulvenhout en de vrijwillige Brandweer.

Muziek en zang

De opgedane verhalen worden gekoppeld aan toepasselijke muziek/zang van de Harmonie en ‘AmbiCiuS’. Alle verhalen en muziekstukken (o.a het ‘Agnus Dei’ uit de ‘Missa Brevis’ en delen uit ’Jezus Christ Super Star’) worden in een logische volgorde geplaatst, zodat er een rode draad ontstaat over het gehele concert. We hebben een bijzonder onderlegde presentator hiervoor gevraagd; Lars Peetam zal de link leggen tussen het vertelde verhaal en de muziek/zang en het grotere geheel. We kunnen u al wel verklappen dat de avond een ‘happy end’ krijgt. Met een borrel na afloop. De kerk wordt voor dit concert sfeervol uitgelicht door JG Sound & Vision.

Uitnodiging

De Harmonie hoopt dat u allen deze bijzondere Ulvenhoutse ‘Passion’ komt meebeleven. U bent van harte uitgenodigd. De toegang is gratis.