De Vrienden van Constantia Live!

18 april in Jeugdland Ulvenhout

De-Vrienden-van-Constania-Live

U heeft het al op de kalender staan, toch? Zaterdagavond 18 april vindt het concert ‘Vrienden van Constantia Live’ plaats in de grote zaal van Sport & Partycentrum Jeugdland. Het thema is Nederlandse muziek. Harmonie “Constantia” zal, bijgestaan door een  aantal muziekvrienden, weer een grandioze muzikale avond verzorgen die zijn weerga niet kent. Degenen die het Promsconcert van vorig jaar hebben bijgewoond, kunnen u vertellen dat u dit evenement niet mag missen. Het concert begint om 20.15 uur (zaal open om 19.45 uur). De entree bedraagt slechts € 2,50 per persoon, te voldoen aan de deur.

Door Ingrid Bothe

Het programma van ‘Vrienden van Constantia Live’ 2015 bestaat voornamelijk uit muziekwerken van Nederlandse bodem. Diverse genres en stijlen, variërend van licht klassiek, ballades, evergreens, jazz, pop en rock tot populaire meezingers zullen hierbij de revue passeren. Dirigent Ton van Grevenbroek heeft verschillende bewerkingen gearrangeerd, speciaal voor harmonie. De presentatie is in de bekwame handen van de bekende Ulvenhoutse tonprater Remco Raats.

Het concert begint met een variatie op het Wilhelmus, uitgevoerd door Constantia. Verder speelt de harmonie ‘Van Oranje’, een muziekwerk speciaal gecomponeerd t.g.v. het 200 jaar Koninkrijk der Nederlanden, en ‘Juliana’ van Rogier van Otterloo. Hiernaast verzorgt de harmonie twee medleys. ‘Ode aan het Nederlied’ is een potpourri van vrolijke nostalgische Nederlandse liederen. ‘Beatcity nr. 1’ is samengesteld uit bekende popmuziek van diverse beroemde Haagse bands.

Stijn Valkenburg, slagwerker van Harmonie “Constantia”, zal deze avond tevens van de partij zijn met het combo ‘The Diddly Bobs on Socks’, aangevuld met voormalig Constantia-lid Erik Koopman op basgitaar.

Adinde van de Walle, die u al kent van het Midzomeravondfestival, en Amber Winter zullen onder begeleiding van de harmonie en het combo een drietal nummers voor u zingen, van Anouk, Caro Emerald en Marco Borsato. Als mannelijke vocalisten geven de welbekende Ulvenhoutse zanger Thom van Aert en Theo Valkenburg, de vader van Stijn, acte de présence. Zij vertolken vier nummers, van Wim Sonneveld, De Dijk, Joost Nuissl en André Hazes.

De uitsmijter van het concert is het lied ‘Brabant’ van Guus Meeuwis, waarbij alle muzikanten en vocalisten gezamenlijk zullen optreden en het publiek natuurlijk uit volle borst mag meezingen.

U ziet: het wordt een fantastische muzikale avond met voor elke muziekliefhebber wat wils, dus zorg dat u erbij bent.