De Zonnebloem afdeling Ulvenhout-Galder-Strijbeek was aanwezig bij het Nieuwjaarsconcert van Harmonie ‘Constantia’

De activiteitencommissie had weer een erg leuke activiteit in petto namelijk een bezoek aan het nieuwjaarsconcert van Harmonie Constantia op zondag 3 januari in Jeugdland.
Met diverse gasten en vrijwilligers gingen we op stap. Rond de klok van 14.00 uur was iedereen aanwezig en werden we hartelijk welkom geheten. Alle gasten hadden gereserveerde plaatsen op de eerste rij zodat niets aan de aandacht kon ontsnappen. Jan Rops, de voorzitter van de harmonie, nam het woord over en gaf een korte toelichting op het muzikale programma van deze middag. Uit een grote koffer haalde hij verschillende attributen die met Frankrijk te maken hebben want de harmonie gaat dit jaar naar Velines om het 110-jarig jubileum te vieren.

Het opstaporkest trapte af met een viertal nummers. Daarna kwam het leerlingenorkest aan de beurt die een goede presentatie gaven. Wat kan de jeugd toch ontzettend mooi spelen onder leiding van hun dirigent, Jan van den Brandt.

De Zonnebloem op de eerste rang tijdens het concert

Bij het wisselen naar het groot orkest kregen alle gasten en vrijwilligers een consumptie aangeboden. Toen was het tijd voor het groot orkest. Meer dan zestig muzikanten speelden mooie en gevarieerde muziek. Daarmee wil de harmonie haar toehoorders niet alleen mondeling, maar ook op een muzikale manier een ‘Gelukkig Nieuwjaar’ toewensen.

Strauss mag niet op een Nieuwjaarsconcert ontbreken. Daarom bracht de harmonie aan het begin een compilatie van wereldberoemde muziekwerken van Johann Strauss. De handen gingen op elkaar en in gedachten werd er een walsje gedanst. Daarna kwam er een nieuw muziekwerk op de lessenaar dat speciaal door de dirigent, Ton van Grevenbroek was gecomponeerd.  “De baron”  had prachtige opnamen gemaakt die getoond werden. Al bij al was het een GEWELDIG concert.

Het was de tweede keer dat de gasten van de Zonnebloem het nieuwjaarsconcert hebben bezocht maar dat was zeker niet voor de laatste keer want wat heeft iedereen toch genoten!!! Dat is zeker voor herhaling vatbaar. Marijke Tordoir, hartelijk dank voor de organisatie en Marijke Graaumans voor het begeleiden in Jeugdland.

Caroline Oprins,

Vrijwilliger Zonnebloem Ulvenhout-Galder-Strijbeek