Prinsenconcert 12 november 2023

Zondag 12 november, daags na de bekendmaking van de prins en drie nieuwe raadsleden was er gelegenheid om de prins te feliciteren met zijn benoeming en het voorzicht op weer een carnavalstijd voor leut. Harmonie Constantia bracht een muzikale groet aan alle aanwezigen met toepasselijke carnavaleske muziek.

Prinsenconcert en Prinsenreceptie
Het Prinsenconcert begon zondag een half uur later dan aangekondigd, maar daor zat niemand meej. Bij de eerste klanken van het Opleidingsorkest van Harmonie ‘Constantia’ onder leiding van Bert Haan zetten Jeugdprinses Elise en haar Jeugdraad, voorgegaan door Prins Nillus, een polonaise in. Daarmee zat de sfeer er meteen goed in.

Prins Nillus himself introduceerde de nummers die op het programma van het Groot Orkest stonden. Dat had natuurlijk een carnavalesk tintje. Sommige namen en titels waren wel wat lastig. Probeer ‘The Ultimate ‘80s Party Hits’ maar eens in één adem uit te spreken. En klinkt de achternaam van de componist van Funiculi Funicula nu als ‘reet’ of ‘ried’? De Hoogheid vermoedde verder dat er een typefoutje in het programma zat, want “die ‘Shostakovich’ is er één van Bert, toch?”

Nillus XVIII was verder zeer onder de indruk van het feit dat het nummer ‘76 trombones’ door slechts 5 tombronespelers werd uitgevoerd. “Gerecht nummer 76 op de kaart van Golden Rose heet trouwens hetzelfde als de componist van dit nummer”, wist hij nog te melden.

Het Prinsenconcert werd afgesloten met het nummer Rheinlandmädel, “Bij ons beter bekend als het nummer Grimhuyserpoort van Els Bink”, aldus onze Leutvorst. Met het zingen van het Bosuilse Carnavalslied werd het Prinsenconcert afgesloten, waarna iedereen zich naar de Taveerne van Jeugdland begaf voor de gezellige Prinsenreceptie. Hier konden de Bosuilen en Bosuilinnen hun Prins, Jeugdprinses en hun Raden persoonlijk de hand schudden. (Ingrid Bothe).

Foto’s Jan de Constant Rebecque