‘123-Speel’ is gestart in groep 7

Drie jaar geleden is de doorlopende (blaas)muziekleerlijn gecomplementeerd met ‘123 Speel’ op De Rosmolen voor leerlingen uit groep 7. De kinderen gaan in deze module, onder begeleiding van docenten van de muziekschool de ‘Nieuwe Veste’ en ‘buddies’ van de harmonie, in groepjes zelf aan de slag met muziekinstrumenten. Ze kiezen zelf hun instrument uit en leren deze te bespelen. De Instrumenten worden door de harmonie ter beschikking gesteld en mogen ook mee naar huis worden genomen. Het lijkt ongelooflijk, maar na 4-5 lessen (!) kunnen de kinderen het nummer ‘Dance Monkey’ en het lijflied van de op beide scholen gehanteerde muziekmethode 123ZING : “Muziek is van Iedereen” uitvoeren.

Ben je nieuwsgierig geworden? Op het scholenconcert op dinsdagavond 12 april om 19.00 uur op Jeugdland, kun je deze talentvolle Groep 7 aan het werk zien en horen!

Na afloop van het scholenconcert, kun je ook zelf of met je ouders een instrument uitproberen en je opgeven voor 9 proeflessen, die gegeven worden na de mei-vakantie iedere donderdag namiddag op school.

Voor meer info, schrijf een mailtje aan ons secretariaat!