Halloweenweekend Ulvenhout griezelig geslaagd

Waar een klein dorp groot in kan zijn!

Dankzij de samenwerking tussen vier plaatselijke verenigingen vond afgelopen weekend op Jeugdland voor het eerst in de geschiedenis van Ulvenhout een heus Halloweenweekend plaats. Ulvenhout Leeft, Harmonie “Constantia” en Toneelvereniging Ulvenhout hebben samen met de S.U.C de handen in elkaar geslagen om dit evenement tot stand te laten komen. Ook de Ouderraad van KBS de Rosmolen sloot zich hierbij aan, waardoor er voor alle inwoners vanaf 4 jaar iets te beleven viel. Een unieke ervaring, die getuige de enorme opkomst en enthousiaste reacties meer dan geslaagd is.

JUMP!

Het Halloweenweekend op Jeugdland werd 26 oktober jl. ingeluid met een speciale editie van JUMP!, een samenwerkingsverband van Ulvenhout Leeft en de jeugdgeleding van Stichting Ulvenhouts Carnaval. Ruim 300  jongeren tussen 13 en 17 jaar woonden het evenement bij. Mede dankzij de muzikale medewerking van V.I.C. Sounds, The Trouble Team en DJ Alwood werd het een spannende en geslaagde editie. Rond 23.00 uur begaf Next Level zich naar het podium en zette op hun eigen unieke manier een set neer. JG Sound & Vision moest de muziek dan ook regelmatig een tandje harder zetten om boven de schreeuwende en gillende bezoekers uit te blijven komen. De volgende editie van JUMP! vindt plaats op 2 maart 2019, op Carnavalsvrijdagavond. Save the date!

Leerlingenorkest

Zaterdag 27 oktober gaf het leerlingenorkest van Constantia in de grote zaal van Jeugdland om 19.00 uur een concert onder leiding van dirigent Jan van den Brandt. De zaal, die natuurlijk passend aangekleed was, zat bomvol al dan niet verklede en/of geschminkte toehoorders. Op een groot scherm brandde een gezellig haardvuurtje in een kasteelkamer waarin regelmatig sinistere figuren opdoemden. Het leerlingenorkest sloot na vijf nummers hun concert onder een daverend applaus af.

KBS de Rosmolen

Terwijl het leerlingenorkest de eerste klanken van Rocking Halloween, het openingsnummer van hun speciale Halloweenprogramma inzette, vertrok buiten een spooktocht voor alle kinderen uit groep 1 tot en met 4, georganiseerd door de Ouderraad van KBS de Rosmolen. De tocht liep vanaf Jeugdland door het dorp en weer terug. Onderweg kon bij diverse huizen worden aangebeld voor een traktatie. Een drietal vriendelijke heksen en een trio muzikanten zorgden onderweg voor extra aankleding.

Ulvenhout Leeft Spooktocht

Aansluitend aan het concert van Constantia’s leerlingenorkest konden kinderen uit de groepen 5 tot en met 8 meedoen aan de door Ulvenhout Leeft georganiseerde spooktocht. In de bossen rondom Jeugdland was een route afgezet met minimale LED-verlichting, waardoor de tocht vanaf het begin af aan al superspannend was. Onderweg verhoogden licht- en geluidseffecten de enge sfeer. De tocht zat griezelig goed in elkaar: een lichteffect of een object zorgde er regelmatig voor dat deelnemers werden afgeleid, waardoor ze totaal niet bedacht waren op de verklede personen die onder het slaken van angstaanjagende kreten uit het donker op hen afkwamen. Op andere plekken heerste er juist totale duisternis en was er vanuit het niets opeens een schrikeffect: een motor die luid aansloeg, een kettingzaag, of een stok die over de spijlen van een hek ratelde. De ijselijke kreten die in het bos weerklonken, waren dan ook regelmatig van de deelnemers zelf.

Harmonie “Constantia” en Toneelvereniging Ulvenhout

Terwijl buiten de spooktocht voor de hoogste groepen van de basisschool plaatsvond, overbrugden binnen DJs Laors en Pim Schoefel FM de tijd tot het concert van het groot orkest van de harmonie onder leiding van dirigent Henk Houben. Toneelvereniging Ulvenhout had met hulp van Wim de Constant Rebeque op locatie een angstaanjagend filmpje opgenomen waarin drie horrorfiguren dood en verderf zaaiden in het dorp. Alle personages uit de film waren ook ter plekke aanwezig in de zaal en joegen het publiek regelmatig de stuipen op het lijf.

De zoektocht van twee van de aanwezige personages, Zusje en Broertje, naar hun verdwenen Pappie liep als een rode draad door de avond heen. Afgewisseld met door de harmonie vertolkte toepasselijke nummers als Psycho, The Addams Family, Carmina Burana, Music For a Darkened Theatre en Thriller werkte dit toe naar een dramatische ontknoping. Onder plechtige klanken van de harmonie werd een doodskist de grote zaal van Jeugdland ingedragen. Broertje en Zusje konden hun allerliefste Pappie, alias De Mechel, eindelijk in de armen sluiten…

Afterparty

Het Halloweenweekend op Jeugdland werd afgesloten met een afterparty met medewerking van DJ Laors en Schoeffel FM. Het door Ulvenhout Leeft georganiseerde feest gaf de stichting meteen de gelegenheid om alle vrijwilligers te bedanken die het afgelopen jaar hebben bijgedragen aan de door Ulvenhout Leeft georganiseerde evenementen voor jong en oud. Een prachtige afsluiting van een eng goed weekend!

ulvenhoutleeft.nl

rosmolen.net