Jeugd Harmonie Constantia collecteert op 18 februari voor Jantje Beton

Zaterdag 18 februari gaan de jeugdleden van Harmonie Constantia de straat op. Dit keer zonder instrumenten en niet verkleed als Boskuikens, maar met collectebus voor het goede doel:  Jantje Beton. Er wordt om 15.30 uur bij cafetaria het Nippeltje verzameld. Vandaaruit zullen de kinderen verdeeld in groepjes onder begeleiding van ouder Harmonie lid op pad gaan in Ulvenhout. Ze keren hopelijk met volle bussen rond zes uur weer terug.

Jantje Beton

Jantje Beton ondersteunt laagdrempelige speelactiviteiten voor kinderen. De organisatie van Jantje beton benaderde Harmonie Constantia vorig jaar of wij in Ulvenhout wilde collecteren.  Zij hadden gehoord en gezien dat onze Harmonie heel wat jeugd binnen haar gelederen heeft, die ook wellicht ondersteuning voor haar activiteiten kon gebruiken, aangezien de opbrengst gedeeld wordt.  De opbrengst van de collecte gaat naar de activiteiten voor de jeugd van onze Harmonie, maar zeker ook naar de schoolgaande jeugd.

Scholenproject

Elk Jaar organiseert Harmonie Constantia in samenwerking met de leerkrachten en de muziekschool de Nieuwe Veste een muziekproject op beide basisscholen in Ulvenhout. Op deze manier komen alle kinderen in Ulvenhout  op een leuke manier in contact met allerlei muziekinstrumenten, die ze vervolgens in een aantal proeflessen en samenspeellessen ook kunnen uitproberen. Dit wordt afgesloten met een heus slotconcert.

Laagdrempelig

Als de kinderen heel enthousiast zijn geworden, kunnen ze ook lid worden van de Harmonie. Inmiddels telt Harmonie ‘Constantia’ zo’n 30 kinderen. Al deze kinderen hebben allemaal gratis een instrument in bruikleen, krijgen voor een gereduceerd tarief les bij de muziekschool en spelen met veel plezier, zonder bijkomende kosten, samen in één van de twee jeugdorkesten.

Op bovengenoemde wijze houdt Harmonie ‘Constantia’ de toegang tot blaasmuziek zeer laagdrempelig en zorgen we voor een continue aanwas van muzikaal talent in Ulvenhout. Dit initiatief wordt financieel ondersteund door de donateurs en Vrienden van Harmonie ‘Constantia’ en dus ook door uw bijdrage middels de Jantje Beton collecte!