Midzomeravond Concert

In Grimhuijsenpark op zaterdagavond 17 juli

Na de laatste aangekondigde versoepelingen is het dan eindelijk zover. Harmonie Constantia mag weer optreden voor publiek! De vlaggen kunnen uit in het Grimhuijsenpark, want daar gaat het allemaal gebeuren op zaterdagavond 17 juli. Van 19.30 uur tot 23.00 uur zal een avondvullend programma worden verzorgd door alle geledingen van de Harmonie met een spetterend slot van De Bosuilen. Luisteren naar lekkere muziek onder het genot van een drankje. Hoe mooi kan een zomeravond zijn!

Een park vol tafels en banken

Speciaal voor het zomeravond concert wordt het Grimhuijsenpark omgetoverd tot één groot terras. Dat was één van de voorwaarden die de Gemeente Breda aan de Harmonie stelde. Om zonder PCR testen en QR codes te kunnen werken, moet het publiek op 1,5 m van elkaar kunnen zitten. De Harmonie dacht meteen terug aan haar succesvolle Novembierfest 5 jaar terug, waarbij het publiek zich ook uitstekend vermaakte aan lange (bier)tafels en banken. John Voesenek van de Taveerne zag dit concept ook wel zitten en zijn lieftallig personeel zal zorgen dat de drankjes vakkundig geserveerd worden aan de tafels. Niemand zal dorst leiden. Let wel op: het aantal plaatsen is beperkt: vol is vol.

Midzomeravond Festival

Normaal gesproken organiseert de Harmonie altijd eind juni het drukbezochte Midzomeravond Festival. Dat kan vanwege Corona nog niet in de vertrouwde vorm plaatsvinden en dus is dit nieuwe format bedacht, dat wel de goedkeuring van de Gemeente kon wegdragen: een concert door alle geledingen, zonder al te veel persoonsbewegingen. De organisatie denkt toch een heel mooi gevarieerd programma te kunnen presenteren.

Programma

Allereerst gaan om 20.00 uur de jongste tamboers, begeleid door de oudere garde, hun kunsten vertonen. Zij hebben hard geoefend op een kleine trom mars, die zij in de toekomst ook op straat gaan spelen. Hierna volgt het Opleidingsorkest die zeer bekende liedjes gaat spelen, zoals Bella Ciao, Stand by me en enkele jazzy nummers zoals The Tricky Trombones en de Jazzy Clarinets onder leiding van de nieuwe dirigent Bert Haan. Daarna zal het Groot Orkest het stokje overnemen. Onder leiding van onze altijd goed gemutste Henk Houben zullen ook hier weer een aantal heerlijke zomeravond nummers worden ten gehore gebracht, zoals van de Bee Gees, Cyndi Lauper, Alan Parsons, maar ook wat steviger werk van o.a. Jon Bon Jovi en Coldplay. En omdat het publiek aan lange (bier) tafels zit, mag een lekkere mars ook niet ontbreken. Daarna is het de beurt aan de blaaskapel van de harmonie: De Bosuilen. 2 Jaar terug hebben zij bewezen voor een feestelijke afsluiting te kunnen zorgen en dat zal ook dit jaar weer gebeuren. Verdeeld over 2 blokken zullen zij het publiek zeker gaan vermaken. De pauzemuziek zal ook dit jaar verzorgd worden door Wim de Constant Rebecque. Dat is bij hem in goede handen. Zo verwachten we dat we er met z’n allen een heel gezellige avond van gaan maken. Nog wel met enkele restricties, maar dat mag de pret niet drukken. We hopen jullie allemaal te zien aanstaande zaterdag 17 juli!