Nieuwjaarsconcert & Afscheid Jan van den Brandt

5 januari 2019

De Dorpsraad Ulvenhout houdt ook in 2020 weer een nieuwjaarsreceptie op de eerste zondag van de maand, 5 januari. Voorafgaand aan de nieuwjaarsreceptie geeft Harmonie “Constantia” om 13.45 uur haar traditionele nieuwjaarsconcert. U bent allen van harte uitgenodigd om 5 januari 2019 samen het nieuwe jaar in te luiden op Sport & Partycentrum Jeugdland. De toegang tot het Nieuwjaarsconcert en receptie is gratis

NIEUWJAARSCONCERT HARMONIE ”CONSTANTIA”

Vanaf 13.30 uur gaan de deuren open van de ‘grote zaal’ waar “Constantia” haar nieuwjaarsconcert zal geven. Om 13.45 uur zal het Opstap- en Opleidingsorkest van de harmonie voor de laatste keer optreden onder leiding van dirigent Jan van den Brandt. Jan heeft de afgelopen 5 jaar een nieuwe generatie muzikanten opgeleid en zij zijn er aan toe om door te stromen naar het Groot Orkest. Een passend moment om het stokje door te geven. Dat ze er aan toe zijn zullen zij aan het slot van het concert bewijzen door onder leiding van Jan gezamenlijk het nummer ‘At World’s End’ uit de musical ‘Pirates of the Carribean’ ten gehore te brengen. Daarnaast hebben beide orkesten weer een verrassend optreden in petto;  zal Jan van den Brandt alle ‘krokodillen in de kruiwagen’ kunnen houden … ?

Vervolgens neemt  om 14.15 uur dirigent Henk Houben het stokje over.  Het traditionele concert zal deze keer niet alleen bestaan uit traditionele nummers, er is nieuw repertoire ingestudeerd zoals ‘Mac Arthur Park’ van Donna Summer, het bekende ‘Old and Wise’ van The Alan Parsons Project en ‘The Eighties Flash Back’. Daarmee nemen we alvast een voorproefje op onze Ulvenhoutse History of Fame, een verhalend muzikaal project bedacht door onze vaandeldrager ‘De Mechel’ Ook deze keer worden de nummers weer ondersteund door filmbeelden, waarbij filmbeelden worden getoond. Laat u dus door uw harmonie verrassen!

NIEUWJAARSTOESPRAAK EN UITREIKING PLATTE BUIS

Na het nieuwjaarsconcert door Harmonie “Constantia”  zal voorzitter John Vester rond 15.15 uur in de Taveerne de receptie openen  met een nieuwjaarstoast namens de Dorpsraad. Hierna wordt rond 15.45 uur op ludieke wijze bekend gemaakt aan wie dit jaar de Platte Buis, de Ulvenhoutse vrijwilligersonderscheiding, wordt  toegekend. Vanaf ongeveer 16.00 uur kunnen de inwoners van Ulvenhout elkaar onder het genot van een hapje en een drankje het beste voor het nieuwe jaar wensen. De bijeenkomst wordt mede mogelijk gemaakt door Cultuurfonds ’t Hofflandt, Taveerne Jeugdland, Inbev en John de Kort Coiffures.