Nieuwjaarsconcert

Op zondag 3 januari 2016 verzorgt Harmonie “Constantia” het traditionele Nieuwjaarsconcert in Sport & Partycentrum Jeugdland te Ulvenhout. De aanvang is om 14.00 uur en de toegang is gratis. Het concert gaat vooraf aan de Nieuwjaarsreceptie van de Dorpsraad Ulvenhout.

Met het gebruikelijke Nieuwjaarsconcert opent  de Harmonie haar jubileumjaar. In 2016 bereikt Harmonie Harmonie Constantia Njc16_edit“Constantia” de respectabele leeftijd van 110 jaar. In de loop van het jaar zullen diverse fantastische optredens in het teken staan van het jubileum. Harmonie “Constantia” trakteert haar leden en partners met een concertreis naar Vélines in de Dordogne in het kader van de Jumelage. Maar de gevarieerde muziek die daar ten gehore gebracht gaat worden hoeft u niet te missen, want deze zal ook in Ulvenhout uitgevoerd worden.

Harmonie “Constantia” staat sinds 2014 onder leiding van dirigent Ton van Grevenbroek. Behalve een deskundige dirigent is hij ook een vakbekwaam arrangeur en componist. Daarom heeft het bestuur aan Ton gevraagd om een muziekwerk te componeren t.g.v. het 110-jarig jubileum. Het is een heel mooi werk geworden met de toepasselijke titel: “The Village on River Mark”. Op fantasierijke wijze schetst Ton hierin de prachtige natuur en het bruisende sociale leven in en rondom ons mooie dorp aan de Mark. Op het Nieuwjaarsconcert voert de Ulvenhoutse Harmonie de première van dit werk uit. Naast de muzikale klanken zal daarbij ook het visuele aspect voor een verrassing zorgen.
Verder brengt Harmonie “Constantia” nog een aantal mooie en aangename muziekwerken ten gehore. Veelvuldig worden op Nieuwjaarsconcerten bekende werken van de familie Strauss uitgevoerd, zoals o.a. de befaamde Radetzky-Marsch. Ook Constantia volgt deze traditie, met daarbij ook het bekende “Wien bleibt Wien”. In het muziekwerk “The Legend of “O’Donoghue” wordt op welluidende manier een oude Ierse legende verteld over een vorst die heel lang geleden in het zuiden van Ierland heerste. Verder kunt u luisteren naar “Montana Fanfare” en de vermakelijke passage “Two Worlds” uit de Walt Disney film “Tarzan”.  Dit alles bij elkaar belooft een mooi concert te worden om te er van te genieten.
Het muziekproject, dat de harmonie in samenwerking met muziekschool “De Nieuwe Veste” elk jaar op de Ulvenhoutse basisscholen organiseert, heeft de afgelopen jaren veel nieuwe leerlingen voortgebracht. Als resultaat daarvan is dat er voor de jeugd zelfs twee orkesten zijn: het Opstaporkest (voor beginnende leerlingen) en het Leerlingenorkest (voor de gevorderde leerlingen). Beide orkesten zullen onder leiding van hun dirigent Jan van den Brandt ook een optreden verzorgen, voorafgaand aan de uitvoering van het harmonieorkest.
Bestuur, dirigenten en leden van Harmonie “Constantia” hopen dat u zult genieten van een mooi Nieuwjaarsconcert en wensen u  een heel goed en gelukkig Nieuwjaar.
Wilt u meer weten over onze vereniging en via foto’s een indruk op doen van onze activiteiten volg ons dan op https://nl-nl.facebook.com/harmonieconstantia of bezoek onze website: www.harmonie-constantia.nl.