‘Vrienden van Constantia Live!’ op het Spanjaardsgatfestival

Op zaterdagmiddag 23 mei vanaf 14.00 uur brengt Harmonie “Constantia” tijdens het Spanjaardsgatfestival een groots concert getiteld ‘Vrienden van Constantia Live’ in samenwerking met een combo en een vijftal vocalisten, met als thema Nederlandse muziek.

Het concert dat Harmonie “Constantia” eerder in april in Ulvenhout ten gehore bracht, was een geweldige happening, met muziekwerken van Nederlandse bodem, in diverse genres en stijlen, uiteenlopend van licht klassiek, ballades, evergreens, jazz, pop, rock  en populaire meezingers.

Harmonie ‘Constantia’ staat onder leiding van Ton van Grevenbroek. Aan het concert werken mee het jeugdige combo ‘The Diddly Bobs on Socks” en de vocalisten Amber Winter, Milana Claase, Wouter van Aert, Thom van Aert en Theo Valkenburg. De presentatie is in handen van Remco Raats.

Vrienden van Constantia Live!

Harmonie “Constantia” brengt de muziekwerken ‘Van Oranje’ en ‘Juliana’ van Rogier Otterloo ten gehore. Verder speelt harmonie ‘Ode aan het Nederlied’, een medley van vrolijke nostalgische liederen zoals ‘Het kleine café aan de haven’, Malle Babbe, ‘Je loog tegen mij’, Op een mooie Pinksterdag’, ‘Het land van Maas en Waal’, enz, Meezingen mag! Een iets modernere medley dat de harmonie met het combo zal uitvoeren is ‘Beatcity nr.1’, bestaande uit bekende popmuziek van diverse beroemde bands uit Den Haag. Het harmonieorkest zal samen met het combo de zangsolisten begeleiden. Zij zullen afzonderlijk o.a. zingen: ‘Lost’ van Anouk, ‘Avond’ van Boudewijn de Groot, ‘Everytime I think of you’ van Marco Borsato en Lucie Silvas, ‘A Night like this’ van Caro Emerald, ‘Het Dorp’ van Wim Sonneveld, ‘Dansen op de Vulkaan’ van de band De Dijk, ‘Ik ben zo blij dat ik je niet vergeten ben’ van Joost Nuissl en ‘Buona sera / Oh Mary’ van André Hazes. De uitsmijter van het concert is het in ons Brabant populaire nummer ‘Brabant’ van Guus Meeuwis, waarbij alle muzikanten en zangsolisten gezamenlijk zullen optreden en waarbij ook het publiek mag meezingen. Het belooft op 23 mei op het ponton in het Spanjaardsgat een fantastische muzikale middag te worden met voor elke muziekliefhebber wat wils.

Voor het volledige programma van het Spanjaardsgatfestival zie: www.hetspanjaardsgat.nl