‘Ulvenhoudt van Muziek’ op zaterdagavond 4 april -> uitgesteld

Harmonie ‘Constantia’ presenteert ‘Vader Constantianus’

Zaterdagavond 4 april zal op Jeugdland de geschiedenis van Ulvenhout verteld worden door Vader Constantianus, omlijst met muziek uitgevoerd door Harmonie Constantia uit het betreffende tijdsbestek. Verhalen en muziek zullen velen bekend in de oren klinken en zo niet, dan is men in één keer weer bij de tijd! Kortom, een uitvoering die alle Ulvenhouters, jong en oud, tot de verbeelding zal spreken. Immers Ulvenhoudt van muziek!

Piet Nuijten alias Peer van ’t Gatbroek speelt nu ‘Vader Constantianus’

Vader Constantianus

Een speciale verhaallijn-werkgroep is al weken aan de slag om de geschiedenis van Ulvenhout in beknopte anekdotes op papier én in beeld om te zetten. Er werd nog gezocht naar een geschikte verteller voor het verhaal. Uiteindelijk kwam men terecht bij haar eigen werkgroeplid: Piet Nuijten. Piet moest even aan het idee wennen, want hij had net kennen gegeven te stoppen met het uitreiken van de Platte Buis in zijn rol als Peer van ’t Gatbroek. Maar wie kan een dergelijk verhaal beter voor het voetlicht brengen? De rol van ‘Vader Constantianus’ is hem op het lijf geschreven. Vele verhalen heeft de nog immer energieke Piet immers nog zelf meegemaakt…

Muziek uit verschillende perioden

Sinds het afgelopen Nieuwjaarsconcert zijn 10 jonge muzikanten uit het Opleidingsorkest doorgestroomd. Daarmee telt ons orkest op dit moment zo’n 70 spelende leden. De leeftijden variëren nu tussen de 11 en 80 jaar, wat betekent dat de harmonie nu driekwart eeuw aan muziekervaring samenbrengt in één orkest. Een hele uitdaging  voor de dirigent Henk Houben, maar voor het gekozen thema ideaal. De muziekcommissie kreeg vele tips binnen. Zo gingen de harten van de oudere leden sneller kloppen van Vera Lynn, de jongere ouderen van de Bee Gees en de jongeren van La La Land.  De nummers vormen de muzikale geschiedenis van de afgelopen 75 jaar en door het  verhaal en de tijdsbeelden van Vader Constantianus, komen zij in een bijzondere context te staan.

U bent van harte uitgenodigd om dit bijzondere concert mee te maken op zaterdagavond 4 april in de grote zaal van Jeugdland. De toegang is gratis.

Harmonie Constantia tijdens Dorpenconcours afgelopen november