Winnaar prijsvraag bekend!

Donateursactie Harmonie Constantia.

Afgelopen zaterdag 3 oktober werd de winnaar bekend gemaakt van de prijsvraag ter ondersteuning van de donateursactie van Harmonie Constantia. Jolanda van Peer wist alle instrumenten te ondekken op de foto en te benoemen. Zondag kreeg zij haar prijs uit handen van voorzitter Jan Rops overhandigd: een heuse ‘Korenbloem Tripel’ van onze eigen Ulvenhoutse molen,  een heerlijk bier om de overwinning mee te vieren.

Prijsvraag

De foto werd vorige week genomen bij de kerk tijdens de serenade voor de onderscheiden Netty Bastiaansen, waarna de Harmonie nog een rondwandeling maakte als startsein van haar donateursactie. Alle inwoners van Ulvenhout krijgen deze week een informatiefolder en acceptgirokaart in de bus gestopt, waarbij hen gevraagd wordt om Harmonie ‘Constantia’ vrijblijvend met een donatie financieel te ondersteunen. De prijsvraag gaf hier nog eens extra aandacht aan.

Van en voor Ulvenhout

Harmonie Constantia is een zeer actieve vereniging die regelmatig haar muzikale bijdrage levert aan

sociale en culturele gebeurtenissen en evenementen in ons dorp. Ze is er voor alle mensen die aan deze activiteiten meedoen of er bij aanwezig zijn. Ulvenhout kan niet zonder haar Harmonie en wij kunnen niet zonder u!  Door het Corona virus worden ook wij telkens voor nieuwe uitdagingen gesteld, maar Constantia zal haar lijfspreuk die ze in 1906 meekreeg “lntegritate et Constantia”, Latijn voor “rechtschapenheid en  standvastigheid” in de komende tijd gestalte blijven geven; zo zult u ons bijvoorbeeld op straat blijven tegen komen. Een aubade of serenade zijn activiteiten die onder de huidige omstandigheden prima kunnen plaatsvinden. Daarnaast zijn op beide Ulvenhoutse basisscholen ook weer de onze muziekprojecten voor de groepen 4, 5, 6 en 7 opgestart. Zo bekijken elke keer weer welke activiteiten verantwoord zijn om te ontplooien.

Onmisbare bron

De gezamenlijke opbrengsten van de donateurs vormen jaarlijks een onmisbare bron van inkomsten voor de harmonie. Zeker nu in de huidige tijd van bezuinigingen bij de overheid ook de subsidie-inkomsten minder worden. Met de steun van de donateurs kan Harmonie “Constantia” zich blijven inzetten voor Ulvenhout. Daarom doet het bestuur een vriendelijk beroep op de inwoners van Ulvenhout, om de Harmonie financieel te ondersteunen met een vrijblijvende donatie of een lidmaatschap van de ‘Vrienden van Harmonie Constantia’. Bestuur en leden van Hamonie ’Constantia’ danken de donateurs bij voorbaat voor hun bijdrage en hopen daardoor nog lang van onmisbare betekenis te kunnen blijven voor onze Ulvenhoutse gemeenschap. Wilt u meer weten over onze harmonie en de foto’s van onze activiteiten bekijken, zie dan onze website: www.harmonie-constantia.nl of volg ons op facebook: www.facebook.com/harmonieconstantia

Ulvenhout heeft een harmonie zoals u weet, zorg dat u ‘Constantia’ niet vergeet.