Ulvenwood – Filmconcert op vrijdag 7 april Jeugdland

Harmonie Constantia gaat op 7 april in Jeugdland iets bijzonders wegzetten. In samenwerking met Toneelvereniging Ulvenhout vindt de première plaats van de film “Het mysterie van de verdwenen kroonjuwelen”; de kroonjuwelen van het vaandel van de Harmonie wel te verstaan. Op deze avond zult u worden meegenomen in dit verhaal, dat ondersteund wordt in beeld en geluid.

Filmconcert

Heel veel harmonien hebben al een keer filmmuziek uitgevoerd, maar welke harmonie kan vertellen dat zij de muziek hebben gespeeld rondom hun eigen film? Door medewerking van de Toneelvereniging Ulvenhout is deze lang gekoesterde droom van ‘Constantia’ uitgekomen. Misschien heeft u de afgelopen tijd de filmploeg al op straat gezien? Dat kan. De film, die de rode draad vormt van het concert, speelt zich natuurlijk af in Ulvenhout.  Of beter gezegd Ulvenwood. Dit filmconcert moet natuurlijk worden uitgevoerd in een passende omgeving. Daartoe wordt de grote zaal van Jeugdland wordt omgebouwd tot Bioscoop.

Groot Orkest en Opleidingsorkest

De film vormt de rode draad van het concert. Vanuit de film fragmenten, wordt toegewerkt naar zeer beroemde filmmuziek stukken, zoals Ghostbusters en Grease Lightning. Maar ook Harry Potter en How to train your Dragon zal voorbij komen. Deze muziekstukken zullen worden gespeeld door één van beide jeugdorkesten van Constantia: het Opleidingsorkest.

Het slotstuk van het filmconcert zal voor een verrassende ontknoping zorgen. Uiteraard. Het mysterie moet tenslotte toch worden opgelost!

U kent ons motto: “Harmonie Constantia maakt van muziek een belevenis”. Reserveer daarom deze datum snel in uw agenda.